עו"ד רשלנות רפואית

You are currently viewing עו"ד רשלנות רפואית

רשלנות רפואית מוגדרת בחוק כשירותי רפואה אשר סטו במהלכם מרמת הזהירות הסבירה והמקובלת. אם עברת הליך רפואי כושל, וקיים חשד כי מקורו בהתנהלות לקויה של המוסד הרפואי וצוות עובדיו, ייתכן מאוד שמדובר במקרה של רשלנות רפואית. חשוב לדעת שבמקרי רשלנות רפואית ניתן להגיש תביעה בבית משפט אזרחי בגין מעשה עוולה השייך לדיני נזיקין, גם אם העוולה נגרמה בטעות וללא כוונות זדון. בנוסף, בתביעות אלו יש להיעזר בשירותי עו"ד רשלנות רפואית בעל מוניטין רב וותק, אשר תחום זה מהווה את עיקר התמחותו.

סוגי תביעות רשלנות רפואית

תביעות בגין רשלנות רפואית עשויות לנבוע ממגוון סיבות ומצבים. שלושת העיקריים שבהם הינם:

  • אבחון לקוי או חסר – האבחון הרפואי הינו חלק מהותי ואף קריטי בתהליך הטיפולי, ומכאן שבאבחון לקוי, חסר, מוטעה או בלתי מדויק קיימת עילה להגשת תביעה.
  • טיפול תרופתי לקוי – טיפול תרופתי שאיננו מתאים לבעיית המטופל, או שניתן במינונים בלתי נכונים, מהווה עילה לתביעת רשלנות רפואית.
  • רשלנות במהלך ניתוחים – ניתוח כירורגי הינו מצב מסוכן ורגיש אשר בו מופקדים חיי אדם בידי הרופא המנתח והרופא המרדים, וכל טעות בשיקול הדעת עלולה להיות הרת אסון. מובן כי במקרים של התנהלות כושלת במהלך ניתוח קיימת עילה לתביעת רשלנות רפואית.

חשיבות עו"ד רשלנות רפואית

תביעות רשלנות רפואיות הינן סבוכות ומורכבות, ובנוסף נדרשים כישורים וידע מעמיק על מנת להוכיח שאכן מדובר בטיפול רשלני, ושקיים קשר נסיבתי ישיר בין הנזקים לטיפול. מסיבה זו, לכל אדם שסבל מנזק רפואי בגין התרשלות המוסד או המטפלים, כדוגמת אבחון לקוי, ניתוח מרושל או מעקב רפואי חסר, מומלץ לפנות אל עו"ד רשלנות רפואית. יתר על כן, היותו של איש המקצוע לא רק מומחה בתחומו אלא גם מיומן ומנוסה, עשויה להגדיל באופן משמעותי את סיכויי הזכייה בתביעה.

הליך הגשת תביעת רשלנות רפואית

כאמור, הליך הגשת תביעה בגין רשלנות רפואית הינו מורכב וארוך, וחשוב מאוד לבצעו תוך ליווי של עו"ד האמון על ענף נזיקין זה. בפגישה הראשונה עם הלקוח יבדוק עורך הדין האם קיימת עילה לתביעת רשלנות רפואית, ובמידה שכן ילווה אותו לכל אורך תהליך התביעה, המורכב ממספר שלבים :

  • הזמנה של דו"חות מרופאים מומחים בהתבסס על תיקו הרפואי של הניזוק וכן בדיקות פיזיות מקיפות. בדו"ח זה  ייכתב האם התרחשה לדעת המומחים רשלנות רפואית, והאם קיים קשר נסיבתי בין הנזק עצמו למעשה העוולה.
  • מילוי טפסים ומסמכים הקשורים לתביעה.
  • ייצוג של עו"ד מול חברות הביטוח ובית הדין עד לקבלת סכום הפיצויים המרבי.

דוגמאות לתביעות רשלנות רפואית

למרבה הצער, מדי שנה מוגשות לבתי המשפט בארץ מאות תביעות בגין רשלנות רפואית, הנוגעות למעשה לכל תחומי וענפי הרפואה. להלן שתי דוגמאות אופייניות:

  • רשלנות רפואית בעת טיפול שיניים –  מדובר במקרה בו ביצע רופא השיניים עקירה של שן לא נכונה. בית המשפט מצא שאכן מדובר ברשלנות שגרמה לנזק מיותר, ומעבר לכך אף לא טופלה הבעיה הרפואית. על כן פסק השופט פיצויים בסך חמישים אלף שקלים לזכות התובע.
  • רשלנות רפואית בניתוח קיסרי – במהלך לידה אובחן דימום פנימי בגופה של אישה הרה, לכן הוחלט על ניתוח קיסרי דחוף. ואולם, תהליך קבלת ההחלטות בבית החולים היה רשלני ובלתי מאורגן, והדבר גרם לעיכוב מיותר של מספר שעות עד לביצוע הניתוח. כתוצאה מצערת מכך נולד תינוק הסובל משיתוק מוחין. עורכי הדין המייצגים את התביעה הוכיחו בבית המשפט  קשר ישיר בין מצבו של הוולד לבין העיכוב בניתוח, וזכו בפיצויים נכבדים עבור מרשיהם.

 לסיכום: אנשים רבים עוברים טיפולים רפואיים שונים, ובחלקם תהליך הטיפול אינו מתבצע כנדרש. בכדי לאפשר המשך מהלך חיים תקין, אין לדחות או לחכות עם התביעה. מומלץ לפנות לייעוץ אצל עו"ד רשלנות רפואית, אשר ילווה אתכם לכל אורך התהליך, כך תזכו לייעוץ מקצועי ולמרב הפיצויים המגיעים לכם בחוק.

כתיבת תגובה