עורך דין נזיקיןדיני נזיקין הינם תחום משפטי המורכב מתביעות בגין נזקי גוף, נפש ורכוש, אשר נגרמו לתובע עקב תאונה או רשלנות של הנתבע. מדובר בתחום רחב היקף הכולל סוגים רבים של תביעות, כדוגמת תאונות עבודה, תאונות דרכים, שריפות, רשלנות רפואית, פיגועי טרור, לשון הרע, מוצרים פגומים ותאונות במסגרת השירות הצבאי.

במרבית המקרים של תביעות נזיקין נדרשים פיצויים כספיים עבור נזקים שנגרמו לתובע, אשר מטרתם לסייע לו לנהל אורח חיים ברמה ובאיכות שהיו לפני התאונה או הרשלנות. בדרך כלל תביעות אלו מנוהלות על ידי עורך דין נזיקין מול חברות ביטוח המייצגות את הנתבעים ומספקות להם פוליסות, כדוגמת ביטוח חובה לרכב בתאונות דרכים, ביטוח מעבידים לעסק בתאונות עבודה, וביטוח רשלנות מקצועית לגופים רפואיים. בתביעות ישנה חשיבות רבה לסיועו של עורך דין אשר התמחותו היא בתחום הנזיקין בכלל, ושהינו בעל ניסיון וידע בתחום תביעתכם הספציפית.

תביעות נזיקין

מטרתן של תביעות נזיקין איננה להעניש את הנתבע, אלא לפצות את התובע על העוול והנזקים שנגרמו לו, ולכן רק במקרים חריגים יוענש הנתבע על ידי בית המשפט. בדרך כלל מטרת התביעה היא להוכיח כי הפגיעה התרחשה בגין טעות או רשלנות של התובעים, ובמידה והוכחה עוולה על הנתבע לפצות את התובע בכספים שמטרתם להשיב את המצב לקדמותו. הפיצויים מחושבים על פי ראשי נזק שונים, ממוניים ולא ממוניים, אשר כוללים בין היתר אובדן יכולת השתכרות, הוצאות ניידות, הוצאות טיפול, התאמת דיור, הוצאות סיעוד ושיקום, כאב וסבל וקיצור תוחלת חיים.

על התובע להוכיח כל אחד מראשי הנזק הללו בעזרת ראיות, כדוגמת:

  • אובדן השתכרות – על התובע להציג תלושי שכר שלפני ואחרי האירוע, וכן אישורים רפואיים בגין ימי מחלה, שכן בעזרתם ייקבע גובה הפסדי השכר של התובע.
  • הוצאות רפואיות – על התובע באמצעות עורך דין נזיקין להציג קבלות עבור טיפולים רפואיים, תרופות וציוד רפואי אשר אינם ממומנים על ידי משרד הבריאות.
  • הוצאות נסיעה –  יש להציג קבלות עבור נסיעה ברכב ציבורי או עבור רכישת דלק לרכב הפרטי.
  • הוצאות התאמת דיור – על התובע להציג חוות דעת רפואית ממרפאה המתמחה בהתאמת דיור לנכים, בה יפורטו השינויים הנדרשים בדירת התובע, החל מהגדלת פתחים, החלפת אמבטיה ושירותים, ועד הצורך לעבור דירה עקב קשיי נגישות.

הכוונה של עורך דין נזיקין

ניהולן של תביעות נזיקין דורש הכוונה וסיוע מטעם עורך דין נזיקין, ובמיוחד במקרים בהם נגרמו לתובע נזקים חמורים העשויים להוביל לתביעות על סך מיליוני שקלים. בתביעות אלו חובת ההוכחה היא לרוב על התביעה, והן עלולות להיות סבוכות וארוכות. בנוסף לכך, חברות הביטוח המייצגות את הנתבעים יעשו כל שביכולתן על מנת למזער את סכומי הנזקים שיידרשו לשלם, לכן חשוב לבחור בעורך דין מנוסה המכיר את החוק על בוריו, אשר ינהל את התביעה על הצד הטוב ביותר למענכם.

דוגמא לתביעת נזיקין בגין נשיכת כלב

תביעת נזיקין בשל תקיפת כלב עשויה לזכות את הנפגע בפיצויים כספיים. דוגמא לכך היא מקרה בו התובע הותקף על ידי כלב הדוברמן של שכניו עת יצא להליכת בוקר. הכלב רץ לעברו והפילו ארצה, וכתוצאה מכך שבר התובע את ידו ורגלו ונדרש לטיפוליים רפואיים. בתביעת הנפגע שהוגשה בעזרת עורך דין נזיקין בית המשפט קבע שבהיות הכלב משוחרר מחוץ לתחומי הבית, וללא רצועה או השגחה, בעליו אשמים בגרימת נזק לתובע עקב חוסר טיפול נאות בכלב, ולכן חויבו בפיצויים בסך מאות אלפי שקלים.

סיכום

תביעות נזיקין הינן תביעות מורכבות אשר בהן חובת ההוכחה מוטלת לרוב על הנפגע. לשם כך, חשוב להיעזר בעורך דין נזיקין מנוסה ומומלץ אשר יציג את כל הראיות האפשריות בפני בית המשפט, ויגדיל את סיכוייכם לזכות במלוא הפיצויים המגיעים לכם כחוק.

כתיבת תגובה