עורך דין תאונותתאונה מוגדרת משפטית כהתרחשות אשר גרמה לנזק ואירעה בשוגג. מידי יום מתרחשות ברחבי ישראל מאות תאונות מסוגים שונים, כדוגמת תאונות דרכים, עבודה, נפילות, נשיכת כלב או תאונות במרחב הציבורי. עם זאת, רבים בציבור אינם מודעים לעובדה כי במידה והתאונה גרמה להם נזק פיזי או נפשי, הינם זכאים לתבוע פיצויים בבית משפט מהגופים האחראים על המחדל.

סוגי תביעות מוגשות בגין תאונות – מתי לפנות אל עורך דין תאונות ?

תביעות נזיקין בגין תאונות מתחלקות למספר קטגוריות אשר לכל אחת מהן דרכי תביעה ייחודיות. המאפיין המשותף לכל תביעות הפיצויים בשל תאונה שגרמה לפגיעה, הינו הצורך להוכיח נזק זה על ידי חוות דעת רפואית, מסמכים רפואיים וקבלות ואישורים רלוונטיים

  • תביעות בגין תאונות עבודה – תאונות אשר אירעו במהלך העבודה, בדרך אליה או ממנה, מוכרות כתאונות עבודה.  בתביעות אלו תובע הניזוק את הביטוח של העסק בגין נזקים אשר נגרמו לו, המתחלקים בהתאם לשני סוגי תאונות עיקריים: מאורע חד פעמי שגרם נזק לתובע כדוגמת נפילה מסולם או פציעה ממכונה, ותאונות שמקורן בפגע מתמשך אשר הוביל למחלות ולנזקים כדוגמת חשיפה לרעש או לחומרים מסוכנים.
  • תביעות בגין תאונות דרכים – כל אדם שנפגע בתאונת דרכים זכאי לפיצויים בגין פציעתו, אף אם הוא האשם בתאונה. תביעות אלו מוגשות על ידי עורך דין תאונות כנגד ביטוח חובה, על ידי חברת הביטוח של הרכבים המעורבים בתאונה (כל נהג תובע את ביטוח החובה שלו). בניגוד לתביעות נזיקין אחרות, בתביעות תאונות דרכים התובע אינו מציג חוות דעת רפואית מטעמו, ורק בית המשפט אחראי להצגת חוות דעת רפואית למקרה. מסיבה זו, במקרים של תאונות דרכים ישנה חשיבות מכרעת לאיסוף ושימור מסמכים רלוונטיים, המעידים על חומרת הפגיעה וסכומי הכסף שהוצאו בעקבותיה.
  • תביעות בגין תאונות במרחב הציבורי – המרחב הציבורי מוגדר על פי חוק כמתחם או אזור שהינו באחריותו של גוף ציבורי, כגון רחוב, גני משחקים, קניונים ובית חולים. בכל תאונה שנגרמה במרחבים אלו ושמקורה במפגעים אשר לא טופלו כראוי, קיימת עילה לתביעת פיצויים מהגוף האחראי, כדוגמת רשות מקומית, הנהלת הקניון או מע"צ.

סיוע של עורך דין תאונות

במידה ונגרמו לכם נזקים עקב תאונה חשוב להיעזר בעורך דין מומלץ ומנוסה, המתמחה בתחום הנזיקין בכלל, ובתחום התאונות בפרט, בהתאמה לסוג התאונה הספציפית שחוויתם. יש לדעת שהבסיס לתביעות פיצויי נזיקין נובע מן העמדה המשפטית המקובלת בארץ, של השבת המצב לקדמותו, כלומר, מטרת הפיצויים היא לספק לנפגע מימון שיסייע להשיב את רמת חייו אל זו שלפני התאונה. לכן פיצויים אלו עשויים להתייחס לנזקים פיזיים ונפשיים, אובדן השתכרות לתקופה מסוימת או פגיעה ביכולת ההשתכרות בכלל, וכן הוצאות טיפול, הוצאות נסיעות וניידות, וצרכי שיקום וסיעוד. עורך דין תאונות המכיר את התחום על בוריו, יוכל לסייע לכם לזכות בפיצויים המגיעים לכם בכל אחד מנושאים אלו.

דוגמא לתביעת פיצויים שהוגשה על ידי עורך דין תאונות בגין תאונת עבודה

עובד שכיר שנפל מסולם במהלך עבודתו סבל כתוצאה מכן התאונה מנכות בשיעור שלושים אחוזים ברגליו. התביעה טענה שהתובע נפל כתוצאה מרשלנות במקום העבודה, ואילו הנתבעים טענו כי התובע פעל בפזיזות וללא אחריות, ושכתוצאה מרשלנותו האישית הוא ניזוק. בית המשפט בדק את הראיות ופסק שאומנם הניזוק פעל באופן בלתי אחראי, אך מקום העבודה לא תידרך אותו כראוי לעבודה נכונה במצבים אלו, ובנוסף לכך העובד לא קיבל ציוד הגנה אלמנטארי לשמירה על בריאותו. התובע נמצא זכאי לפיצויים בגובה של שלושה מיליון שקלים בגין הנזקים הפיזיים שנגרמו לו, וכן כאב וסבל ואובדן יכולת השתכרות.

סיכום

תאונות עלולות לקרות לכל אדם בכל מקום ובכל מצב. במידה וסבלתם מנזקים פיזיים ונפשיים בגין תאונה הינכם זכאים לפיצויים מטעם הגוף האחראי לכך. על מנת לזכות במרב הפיצויים המגיעים לכם חשוב להיעזר בייעוץ משפטי הולם מאת עורך דין תאונות.

כתיבת תגובה