עורכי דין לרשלנות רפואית

במקרים רבים מקורן של בעיות בטיפול הרפואי הוא כשלים שאין באפשרות הצוות הרפואי למנוע. אולם קיימים מצבים אשר בהם התנהלות הצוות הרפואי הייתה מרושלת ובלתי אחראית, ולא עמדה במצופה ובנדרש מתקני משרד הבריאות. אם כתוצאה מכך נגרם נזק פיזי או נפשי למטופל, קיים אפשרות סבירה לתביעה בגין רשלנות רפואית. מעשה עוולה מעין זה עלול להתרחש במגוון רחב של מצבים, כדוגמת אבחון לקוי של המטופל, ניתוח שגוי של בדיקות רפואיות, מתן טיפול בלתי יעיל או פוגעני , אי הסכמה מדעת, ניתוח רשלני, רשלנות במהלך הריון או לידה, ושגיאות במהלך טיפולי שיניים או טיפולים וניתוחים אסטטיים. עורך דין רשלנות רפואית יכול להגיש את התביעה  מול כל רופא או גוף מטפל, כגון רופא  שיניים ופיזיותרפיסטים, קופות חולים, בתי חולים ומרכזי שיקום. אלו הן תביעות נזיקין בדרישה לקבל פיצוי כספי הולם, שמטרתו להחזיר את הנפגע למצבו הפיזי, הנפשי והכלכלי שקדם לפגיעה הרשלנית.

תביעות בגין רשלנות רפואית

תביעות רשלנות רפואית שייכות מבחינה משפטית לתחום דיני נזיקין, שעניינו מתן פיצויים כספיים לניזוק. בעזרת עורך דין רשלנות רפואית מוצגים בפני בית המשפט כל ראשי הנזק שבגינם נטענים הפיצויים, וביניהם נזק פיזי ונפשי, כאב וסבל, קיצור תוחלת חיים, סיעוד ושיקום, הוצאות טיפול, מימון חוות דעת, הוצאות ניידות ואובדן יכולת השתכרות. במהלך התביעה יש להוכיח בפני בית המשפט הן את מידת הנזק והפגיעות שנגרמו לתובע, והן שאלו נגרמו כתוצאה ישירה ממעשה העוולה, זאת בעזרת חוות דעת רפואית, קבלות ואסמכתות המעידות על נזקי הנפגע ועלותם.

בית המשפט בוחן את ראיות שני הצדדים ומסיק מהן האם בוצע הליך או טיפול רשלני, כלומר האם הרופא עשה את כל הפעולות הנדרשות והמקובלות על מנת למנוע את הפגיעה. במידה ונמצאה חריגה מחובת הזהירות מטעם הצוות הרפואי,  תיחשב הפעולה כרשלנות רפואית שבעקבותיה יבדוק בית המשפט האם הנזק נגרם כתוצאה ישירה ממנה. מידת חומרתן של הפגיעה והרשלנות תקבע את גובה הפיצויים המגיעים לניזוק.

ייצוג של עורך דין רשלנות רפואית

תביעות רשלנות רפואית הינן במקרים רבם הליך משפטי ארוך וסבוך, לכן במידה שנפגעתם חשוב לקבל ייצוג משפטי מאת עורך דין רשלנות רפואית מקצועי ומנוסה, אשר ידע להדריך ולכוון אתכם בניהול נכון ויעיל של התביעה, ויסייע בקבלת מלוא הפיצויים המגיעים לכם במהירות. עורך דין רשלנות רפואית מקצועי ואמין ידע לומר לכם כבר בתחילת התהליך, עוד בטרם הגשת התביעה, האם קיימת עילה לרשלנות במקרה שלכם. במידה שכן, ידאג לזכייה בכל ראשי הנזק המגיעים לכם, בעזרת חוות דעת של רופאים המתמחים בסוג פגיעתכם, והצגת כל התיעוד והקבלות המעידים על חומרת הפגיעה ועלויותיה. חשוב לציין שבמקרי רשלנות רפואית אשר הובילו לפגיעה חמורה ולצמיתות, הפיצויים יכולים להגיע לכדי מיליוני שקלים, ומסיבה זו חשוב לבחור בעורך דין מומלץ ומהימן.

דוגמא  לתביעה בגין רשלנות רפואית

רשלנות רפואית  מוכרת בחוק עבור סוג של פגיעה, החל ממקרי נזק קלים ועד למקרים חמורים וקשים. דוגמא לכך היא מקרה של תובע אשר עבר ניתוח כירורגי פשוט לכאורה, במטרה להסיר ציפורן פגומה ברגלו, אך כתוצאה מטיפול רשלני לאחר הניתוח מבחינת מעקב וטיפול נאות, נאלצו לבסוף לכרות את אצבעו. הצוות הרפואי נמצא אשם ברשלנות רפואית והניזוק זכה בפיצויים בסך מאות אלפי שקלים בגין נזקים פיזיים ונפשיים, כאב וסבל, טיפולי סיעודי והוצאות רפואיות.

סיכום

מקרי רשלנות רפואית הינם למרבה הצער תופעה שכיחה בארצנו. בכל מקרה בו קיים חשד לנזק פיזי או נפשי כתוצאה מרשלנות רפואית, חשוב לגשת לקבלת ייעוץ והכוונה מטעם עורך דין רשלנות רפואית על מנת לקבוע האם קיימת עילה לתביעה, ובמידה שכן, תוכלו לזכות בפיצויים כספיים שיסייעו לכם להתמודד עם פגיעתכם.

כתיבת תגובה