מתי לפנות אל עורך דין ?

You are currently viewing מתי לפנות אל עורך דין ?

מתי אתם באמת זקוקים לשרותיו של עורך דין

האם אתם זקוקים לעורך דין? לפעמים התשובה ברורה, למשל אם תובעים אתכם או נעצרתם והואשמתם בפשע, אבל למעשה אנשים בכל מיני מצבים שוכרים עורכי דין בגין המומחיות והידע שלהם. זכרו, למרות שאתם מאמינים שאתם יכולים לייצג את עצמכם ללא עורך דין, הרי שיש אמת באמרה הידועה, ש"לעורך דין המייצג את עצמו יש קליינט טיפש…"

מה עומד על כף המאזניים

אחת השאלות שאתם צריכים לשאול את עצמיכם כשאתם שוקלים אם לקחת עורך דין היא: "מה עומד על כף המאזניים?" אם התשובה היא שהרכוש או החופש שלכם נמצאים בסכנה רצינית, הרי התשובה ברורה והיא לשכור עורך דין ומיד. לדוגמא, אם קיבלתם קנס מהמשטרה, הרי שאינכם זקוקים לעורך דין כדי להחליט אם לשלם אותו או לא, ואינכם צריכים אותו גם אם אתם מחליטים שלא לשלם וללכת להגן על עצמכם בבית המשפט. לעומת זאת אם כבר יש לכם אוסף של קנסות לא משולמים והוצא נגדכם צו מעצר, זוהי סכנה רצינית ואתם בפירוש רוצים לשכור עורך דין כדי שיעזור לכם לצאת מהמצב בדרך הזולה והמהירה ביותר ואולי אפילו יצליח להציל אתכם ממאסר.

למה בעצם צריך עורך דין

עורכי דין למדו עריכת דין, משמע הם מכיר את השפה המשפטית, הם מכירים את הילכות בית המשפט ואת החוקים, החוקה, הסעיפים ותתי הסעיפים, ויותר מזה, אם הם נתקלים בשאלה, הם מכירים את הדרך אל בין נבכי ספרי החוק והמשפט שם תמצא התשובה או מקרה דומה שיכול להוות תקדים. עורך דין מנוסה הוא בעל ידע נרחב בכל רזי החוק ולכן הוא יכול לעזור ולהוציא אתכם מבורות שאתם לא הצלחתם להיחלץ מהם או שחפרתם לעצמיכם! כי רק מי שנמצא מחוץ לבור יכול למשוך את זה שבתוכו החוצה. לא כולנו הברון מנכה אוזן  – גוזמאי ידוע שסיפר כי חילץ את עצמו ואת סוסו מבור על ידי כך שמשך בציצת שיערו עד שהוציא את שניהם… בקיצור, אם אתם לא יכולים להרשות לעצמכם להפסיד זו בפרוש סיבה מצוינת למצוא עורך דין. לדוגמא: אם אתם עומדים לפני משפט לגבי המשמורת על הילדים, אם מדובר בבית בו אתם חיים ובמקרה ותפסידו תושלכו לרחוב, שלא לדבר על חתימת חוזה שעלולה לשים את כל חסכונותיכם על קרן הצבי. דוגמא נוספת: אם עברתם תאונת דרכים ואינכם יודעים כיצד לפעול למימוש קבלת הפיצוי, או בכלל, אינכם יודעים מה הפיצוי המגיע לגם, פנו אל עורך דין תאונות דרכים.

להציל אתכם מעצמכם

יש מקרים בהם תפקידו של עורך הדין הוא להציל אתכם משגיאות שעשיתם בעבר בעודכם מייצגים את עצמכם. גברים או נשים שבטחו בצדקתם וייצגו את עצמם במשפט גירושין מול עורך הדין של הצד השני, ימצאו את עצמם פעמים רבות נותרים עם פה פעור, כיסים ריקים וזכויות שנלקחו מהם. החוק קובע שאם את הצד השני מייצג עורך דין – אף אתם חייבים בייצוג משפטי. אם הפסדתם בתיק מסוים ואתם רוצים להגיש ערעור – זה הזמן לשכור עורך דין, ואם אתם רוצים לתבוע מישהו ומעוניינים לברר מה המשמעות ואיך לעשות זאת גם אז קחו עורך דין.

הגנה על זכויות פרטיות ועסקיות

אנשים וחברות רבים סומכים על העצות וההדרכה של עורכי הדין שלהם כדי להבין ולעגן את זכויותיהם ואת ענייניהם הכספיים. עורכי דין עוזרים לקוחותיהם בתכנון לעתיד של רכושם הפרטי ושל העסק שלהם. עורכי דין  הם חלק בלתי נפרד מעסקים רבים ונמצאים בחדר בכל עת שמתנהל משא ומתן, תכנון אסטרטגיות וסיכום עסקאות. בעזרת יעוץ משפטי נאות יכולים הלקוחות של אותם עורכי דין למצוא את דרכם במבוך החוקים והתקנות הממשלתיות בביטחון ובקלות יחסית.

שירותים נוספים

נושאים נוספים שבהם התייעצות או שכירת שרותיו של עורך דין יכולים להועיל לכם ולהבטיח את זכויותיכם ואת זכויות הצאצאים שלכם הם : כתיבת צוואה, ייעוץ בנושאי מס, תביעות בנושא רשלנות רפואית, הקמת קרן ואפילו אימוץ ילדים.

העולם מלא בעורכי דין

מקצוע עריכת דין נחשב במשך כל השנים למבוקש, לכן הרבה אנשים שמים פעמיהם לפקולטות לעריכת דין, כך תמצאו את עצמכם מול מבחר גדול של אנשי מקצוע בתחום. לפני שאתם בוחרים בעורך דין שיציל את עורכם וודאו שהוא עורך הדין הנכון עבורכם וידע לייצג אתכם נאמנה. וודאו שעורך הדין מבקש את טובתכם ויש לו ניסיון בתחום הספציפי, מכיוון שבחירה לא נכונה יכולה לשנות את חייכם ולאו דווקא לטובה. עורך דין טוב יקשיב לכם ולא יצהיר מראש כי הניצחון מובטח וכי כדאי שתסמכו עליו! הוא יקדיש לכם זמן ויסביר לכם מה יקדם את עניינכם, והחשוב מכל, תזכו לייצוג בדרך הטובה ביותר תוך שאיפה לתוצאות האופטימאליות ביותר בסיום התיק.

כתיבת תגובה