כללים לבחירת עורך דין

You are currently viewing כללים לבחירת עורך דין

כשאתם מרגישים לא טוב אתם פונים לרופא מומחה, לעולם לא תלכו לרופא עיניים כאשר כואבת לכם הבטן, או לרופא שיניים רק בגלל שהוא קרוב משפחה או מכר, כאשר נשברת לכם הרגל. אז למה כשמדובר בעורך דין אתם מרשים לעצמכם לקחת עורך דין שאינו מתמחה בתחום המדובר, רק בגלל שהוא בן משפחה או חבר?

סיפורה של קרן

"כשהייתי בת 18, מספרת קרן, ממש לפני הגיוס, הייתי מעורבת בתאונת דרכים בה נפצעתי קשה, נותחתי ברגל והייתי מאושפזת במשך 5 שבועות. לאחר מכן הלכתי עם קביים במשך חצי שנה ועוד חודשיים עם מקל. הצבא נדחה והקורס לחינוך וידיעת הארץ אליו התקבלתי, היה אבוד. הורי, שלא ידעו דבר על עורכי דין ותביעות, פנו לחברתם ג'ודי, שהיתה מזכירתו של עורך דין לענייני מס והיא המליצה עליו. הורי שהיו הדיוטות בנושא, הסכימו, כי הם בטחו בה, ומתוך כך, בו. למותר לציין שמהביטוח הצליח עורך הדין שלי להוציא 15,000 שקלים בלבד ואחוזי הנכות שנקבעו לי, למרות שנותרתי עם צלקת של 30 ס"מ ומסמר, היו 10% נכות פלסטית!"

מה היה אילו…

"מה לעורך דין המתמחה בענייני מס ולמלחמה בחברת ביטוח? קובלת קרן, לדעתי אותו עו"ד היה חייב לסרב להורי, ולהתעקש לשלוח אותי למומחה! אני מאמינה שאם הורי היו שוכרים את שרותיו של עורך דין מומחה בתאונות דרכים, הייתי היום במקום אחר לחלוטין, כי הפיצוי היה גדול לאין שיעור והיה מאפשר לי להשיג את חברי שהתקדמו בחייהם בזמן החלמתי."

סיפורה של קרן אינו היחיד. כמוה יש המונים של אנשים שהפנייה לעורך הדין הלא נכון הביאה לכך שהם הפסידו כסף רב, משמורת על ילדים, זכויות על רכוש וכן הלאה. בגלל הסיבות הללו חשוב מאד שתעיינו ברשימה הבאה ותשננו את הכללים הללו לבחירת עורך דין:

  1. בררו מה התחום המדויק בחוק בו אתם זקוקים לעורך דין.
  2. עשו חקר שווקים ובררו אלו משרדי עורכי דין מתמחים בנושא המדובר.
  3. מתוכם סננו את אלה שיש למשרדם את הניסיון המוכח הרב ביותר בתחום.
  4. מתוכם בחרו את עורכי הדין שיש להם את הניסיון המוכח הרב ביותר בתחום.
  5. ערכו פגישות עם משרדי עריכת הדין הנראים לכם ביותר והקשיבו לדעתם על התיק שלכם. שימו לב שלעיתים כשאתם קובעים פגישה עם משרד עורכי דין גדול, מי שיפגוש אתכם וימכור לכם את שרותי המשרד יהיה אחד השותפים הבכירים ולאו דווקא עורך הדין הזוטר או המתמחה שיוצמד לכם. בקשו לפגוש מראש את מי שמיועד לייצג אתכם.
  6. אל תתפתו להבטחות ריקות ולעודף ביטחון. העדיפו עורך דין ריאליסט שייתן לכם תמונת מצב הגיונית וברורה.
  7. על עורך דין זול אתם עשויים לשלם ביוקר  – הישמרו מפיתוי של עורך דין חסר ניסיון, אשר אתם תהיו שפן הניסיונות שלו.
  8. אם הטיפול בתיק שלכם עלול להתמשך לאורך זמן, כדאי לבחור משרד עורכי דין הנמצא במקום נגיש וקל להגעה.
  9. בשיחה עם עורך הדין שימו לב לכימיה שיש לכם איתו משום הוא אמור להיות איש סודכם ותמיד קל יותר להיפתח בפני מי שאתם מסתדרים איתו ובוטחים בו.
  10. בקשו מעורך הדין להעריך עבורכם מה יהיה שיעור העלויות של פתיחת התיק, מעבר לשכירת שרותיו, זאת כדי לבדוק את כדאיות פתיחת ההליך המשפטי.
  11. בררו מה שכר הטרחה של עורך הדין ולפי מה הוא מחושב:
  • על פי שעה: אתם משלמים לעורך הדין על כל שעה שהוא עובד עבורכם. בררו האם זו שעה שלמה או כל חלק ממנה, והאם שיחת טלפון ו/או אי מייל נחשבים זמן שעליו אתם משלמים ואיך הוא מחושב.
  • אחוזים מהפיצוי : במקרה זה אתם לא משלמים לעורך הדין על עבודתו (עדיין יש אגרות ושאר הוצאות) ועורך הדין מקבל אחוז מסוים שנקבע מראש מהפיצוי שקיבלתם.
  • על פי התוצאות: עורך הדין מקבל תשלום מסוים אם ניצח במשפט, ואם לא, הוא מקבל תשלום נמוך יותר.

אל תתפתו ללכת בדרך העצלה של "חבר מביא חבר," זה לא עובד כשמדובר בעורך דין שיזכה במשפט שלכם. עשו את העבודה ומצאו את האדם הנכון לתיק הנכון וסיכוייכם לזכות במשפט יגדלו ללא ספק.

כתיבת תגובה